Pagina's

maandag 30 mei 2016

Je eigen kledinglabels maken

Uiteraard hoort bij een eigen lijn een eigen label. Zo'n fancy rechthoekje in de zijnaad. Ja, als ik iets in mijn hoofd heb dan moet het dat worden.

Labels laten maken

Ik ging dus op zoek naar een website waar je zulke labeltjes kon laten maken. De labeltjes van Cotton Trends waren de eerste optie. Maar bij die van Nominette kon je er een eigen slogan bij laten drukken. En van die wasvoorschriften. Dat oogt wel behoorlijk professioneel, toch? Maar allebei niet goedkoop.

Toen liet Vrouwlief vallen dat ze ooit iets had gelezen bij de welbekende Madame Zsazsa over je eigen labels maken. Op onderzoek gingen we dus uit en zowaar, het was waar! Hier vind je een uitgebreide beschrijving.

Onze eigen labels drukken

Zo gezegd, zo gedaan. Onze printer is kapot, dus vroegen we braaf toestemming aan de schoonoudjes om die van hen te gebruiken. Om iets te printen. Dat we er stof in gingen steken, verzwegen we wijselijk (ik had ook enige overredingskracht nodig om het Lief ervan te overtuigen, nadat ze besefte dat we katoen in de printer zouden steken en niet de letters met één of ander productje - mod podge bijvoorbeeld - gingen overzetten van papier naar stof).

De Baby werd neergepoot op het tapijt (vandaag voor de zekerheid niet luierloos) met een speelgoedje in haar handen en wij gingen aan de slag. Ik had op voorhand de labeltjes ontworpen in Word en liet eerst een proefversie uit de printer rollen om te weten hoe we het stof/blad er in moesten leggen. Geslaagd? Oké!

Vrouwlief kniptje een stuk wit katoen uit op A4-formaat en lijmde er een gewoon blad aan vast. Hupsakee, in de printer en heeeeel traag (op beste kwaliteit gaat dat dus echt niet vooruit) kwam het er terug uit. Ik moet zeggen dat ik 'm toch even kneep, maar wonder boven wonder, het is gelukt!
Even laten drogen (zeker een kwartier, de volgende lading staken we te snel in bad. Foetsie, alle inkt weg) en dan in een badje van azijn. Daarna droogstrijken onder een bakpapiertje en klaar is kees!



Uitknippen, de zijkantjes naar binnen vouwen en toeflappen. Dan nog even onder de naaimachine en we hebben labeltjes om in onze knutsels te hangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten